DRIEDAAGSE DUITSLAND 2015

30 jaar LOV !

Organisatie door Dirk en Peter, Mic en Geert, Lena en Jan

verslag: Carine Mathay-Philips

foto's : Dr. M. M. uit H.  (klik op de foto's om te vergroten...)

VRIJDAG 29 MEI 2015:

Vrijdagmorgen 29 mei vertrokken we met onze oldtimers voor een 3-daagse rit naar Hurtgenwald gelegen in Duitsland ergens in de eifelstreek. Zoals gewoonlijk hadden de organisatoren een ontbijt voorzien in Diest,waar we hartelijk verwelkomd werden door Luc Buccauw en zijn sympathieke echtgenote in de showroom van hun garage(ze zijn nog niet zolang in de club en al vlug ingeburgerd....Luc rijdt met een oude saab. Zij hadden een fantastisch ontbijt voor ons voorzien...Koffie, thee, fruitsap, héél lekkere koffiekoeken, belegde pistolets en sandwiches.....

Na ons buikje vol gestopt te hebben en na het ontvangen van roadbook enz.., stonden we te trappelen vol ongeduld om aan een fijn weekend  te beginnen... De oldtimers ronkten en daar reden we richting Hasselt,waar we het museum van de modist Paul Smidt bezocht hebben... Voor de jongeren onder ons was het een artistieke beleving..Sommigen verloren hun weg ,MAAR ja er was geen roadbook, wel enkele misleidende pijlen om te volgen...Voor andere was het niet zo interessant,maar ja,ieder zijn ding hé...

Daarna ging het richting Limburg langs mooie wegen...Het uitgekozen restaurant te Bilzen(het beverhof) had een mooi overdekt terras waar we genoten van ons eerste aperitiefje(nog zovele zouden volgen,haha).

Er lag een héél mooie aangelegde tuin achter het restaurant,maar het eten en de drank heeft onze smaakpapillen zo overweldigd dat we er allen maar bleven van genieten...

In de namiddag reden we richting Zutendaal.We waren allemaal wel benieuwd  wat dat bezoek zou inhouden aangezien we van Dirk de tip hadden gekregen om een handdoek en een oprolbare broek mee te brengen..We kwamen aan in het park van Lieteberg , waar verschillende activiteiten te doen waren. Wij kregen te horen dat we een blotevoetwandeling zouden gaan doen...Enkele van ons zagen dat niet zitten wegens kleine fysische probleempjes,maar de meeste van de groep trokken hun broekspijpen al omhoog en we staken onze schoenen en handtassen in de daar voorziene kastjes..En met een beetje een angstig gevoel vertrokken we voor een wandeling in de bossen. In het begin was het oei en aiai..En ik hoorde enkele mensen de zin van dit "op blote voeten te doen" in vraag stellen..

Enkelen antwoorden, dat is goed voor de bloedsomloop,of zo voel je je terug één met de natuur...Ik kan niet heel het parcours beschrijven,maar beeld je het maar in...stenen, steentjes, kiezels, lavasteentjes, bruggen, houten obstakels, water (koud!!) modder, riviertje..Naar boven,naar beneden...Wel,ik denk dat ik gerust kan zeggen dat we het allemaal geweldig gevonden hebben...T' was FUN..

Na onze tintelende voeten gewassen en afgedroogd te hebben(behalve Mick,die het moest stellen met een op mysterieuze wijze kletsnatte handdoek) begaven we ons terug naar de andere vrienden en vertrokken voor nog een 40tal kilometers(of miles) en stopten we bij de abdij du Val Dieu om nog eens onze dorst te lessen..

Nu nog eens een iets langere rit,de grens over en zonder één druppel regen reden we al slingerend richting Hurtgenwald.Het hotel Kallbach was mooi gelegen in een groene omgeving en de kamers waren netjes en sommigen hadden een terras met zicht op de mooie auto's..

Na ons eventjes wat opgefrist te hebben,wachtte er ons (weer)een goed aperitiefje  op, met daarna weeral een goede maaltijd omringd door goed gezelschap..Dankbaarheid voor organisatie van die dag werden uitgesproken aan Dirk en Peter en het roadbook voor volgende dag uitgedeeld.

Zaterdag 30 MEI 2015:

Zaterdagmorgen,zoals afgesproken,na een uitgebreid ontbijt stonden we allen klaar om 9uur en vertrokken we naar onze eerste bestemming van de dag. We reden een tijdje en plots stopten Jean en Monique met de Mercedes langs de kant want blijkbaar had hij een lek aan de verwarming,want aan hun voeten was het kletsnat. Binnen de kortste tijd stonden er vol mannen met van alle hulpmiddelen en na enkele grappen en een ingreep door Nest en Jakke met een schroevendraaier kon hij verder rijden...Toen  kwamen we aan bij een dieren-en vogelpark,het( Wildfreigenege hellental)We konden er rondwandelen en de boerderijdieren,en enkele wildere dieren bezoeken,en er was een vogelshow met valken,kleine gieren,arenden enz..Hierna was er een lunch in een chalet met zicht op een kudde damhertjes,en aan de ingang enkele paraderende pauwen..(Neen onze mannen zaten toen al binnen..HAHA)Dan werd ons verteld van op tijd te vertrekken naar de volgende verrassing,dus..

Dus richting Einrurhr..Een leuke route met bochten,bergop,bergaf,tot we naar beneden een vallei in reden naar een meer(volgens de Duitsers een zee)en we begrepen dat er een bootreis was voorzien..Terwijl we moesten wachten op ons groot schip...kwamen Mick en Geert en Dirk op de proppen met frigoboxen..Op een electriciteitskast die ze gebruikten als tafel werden er vele flessen cava rosé gezet en na een speech  voor de viering van het 30 jarig bestaan van LOV, popten de stoppen in alle richtingen en genoten we van dit fijne moment samen in het zonnetje..(met een fris windje)Dan stapten we op de boot en vaarden we een uurtje rond omringd door prachtige natuur..2vrouwen met wat zeeziekte bleven aan wal en kregen de opdracht om een mutsje en sjaal te breien voor Mick's kleinkinderen..Bij de terugkomst hadden ze toch wel een beetje vals gespeeld en zoals elke vrouw zou doen,meer genoten van een goede babbel met een lekker drankje erbij (GOED GELIJK)

In het hotel restaurant waar de 2 dames zaten konden we nog genieten van een groot stuk taart met koffie..MMMMMMMMMM Appeltaart en Zwarte Woudtaart....

Tijd om terug te gaan naar ons hotel,en daar aangekomen genoten we van een klein jachthoornconcertje geblazen door Michel. Sommigen gingen een dutje ofzo doen. Persoonlijk wou ik graag even gaan genieten van het zwembad en sauna,dus richting balie,en in mijn beste Duits vroeg ik waar ik moest zijn..Ai,door haar antwoord stond ik perplex!!ZWEMBAD AFGEBRAND!!!WHAT???tja,dus maar wat gaan rusten en om 20 uur schoven we terug aan tafel voor een lekker maal..en lekkere drank..Onze voorzitter Hans hield een speech voor het 30 jarig bestaan van LOV en bedankte het bestuur,en de organisatoren van de dag,namelijk,Mick en Geert. Beneden was er een bar,waar enkelen nog genoten van een slaapmutsje...of twee....

Zondag 31 MEI 2015:

Zondagmorgen mochten we een uurtje langer slapen en om 10 uur verlieten we het hotel. Jan en Lena hadden die dag de route gepland langs weeral mooie wegen richting België via de voerstreek,en buiten onvoorziene omleidingen,en een fijne gezamenlijke rit, kwamen we aan bij de hoeve Dewallef in Riemst. Mooie zaal in dit restaurant en weer eens een buitengewoon lekker diner..Verschillende keuzes van vlees en vis en de desserttafel was zeker niet te versmaden..(niet aan onze lijn gedacht hoor).We vertrokken voor het laatste stuk van ons weekend en kwamen samen aan in het  grand café te Paal waar we nog enkele drankjes namen en nog wat bijbabbelden over ons fijn weekend..Van daaruit terug richting naar huis...Bij deze nog eens bedankt aan organisatoren en aan het comité van LOV....