|
Mijn jaren in de BMW Isetta 300
Het bleek een heel handig wagentje en in de ochtend- en avondspits wrong ik mij een weg naar mijn bestemming. Het was makkelijk om te parkeren want de lengte van de Isetta paste precies in de breedte van een parkeer- plaats zonder uit te steken op de weg, en ik kon bovendien meteen uitstappen via de voordeur op het trottoir.
Op een dag toen ik naar huis reed van kantoor en ik voor een stoplicht stond, tikte een fietser op mijn dak dat open stond. De fietser keek mij vriendelijk aan en wilde mij in de eerstvolgende zijstraat even spreken. Tijdens dat gesprek vroeg hij mij of ik interesse had in een tweede Isetta, die hij voor zijn deur had staan maar die dringend weg moest omdat er een electrisch probleem was en hij moest over een week verhuizen naar Japan. Hij kon de Isetta niet meenemen en wilde hem graag aan iemand geven die nog iets aan de onderdelen zou hebben. Hij wilde er geen geld voor hebben; ik mocht hem zomaar meenemen.
Er was slechts één probleem : hoe kreeg ik dat voertuig naar huis (ongeveer 8 km verder). Ik reed verder en vlak voordat ik thuis was zag ik in een zijstraat een verhuiswagen waar werklieden bezig waren. Ik ging naar hen toe en vroeg of zij bereid waren eenzelfde autootje, waarmee ik was komen aanrijden, voor mij op te halen en bij mij thuis te brengen. Zij reageerden lachend maar positief.
Een uurtje later was het zover en ging ik mee naar het adres waar de Isetta stond. Samen met de drie verhuizers werd de Isetta opgepakt en achter in de verhuiswagen gezet en reden we naar mijn huis, waar mijn echtgenote en de twee kinderen vol verwachting op ons stonden te wachten. De Isetta werd uitgeladen en toen ik vroeg wat ik de verhuizers schuldig was wilden ze niets hebben. Ik heb ze toen ieder een fles Champagne gegeven waar ze heel blij mee waren.
D.E.W.Wilbrenninck |